جاذبه های گردشگری ایران که حداقل یک بار باید ببینید
نوشته شده توسط : bnbgate

جاذبه های گردشگری ایران که حداقل یک بار باید ببینید

جاذبه های گردشگری ایران که حداقل یک بار باید ببینید

ایران یکی از شهرهای جذاب برای گردشگران داخلی و خارجی است. علت این موضوع جاذبه های متنوع و جذابی است که در جای جای ایران می توان ان را مشاهده کرد از اماکن تاریخی قدیمی و آثار باستانی کهن که نشان از فرهنگ و تمدن غنی ایران دارد و چهار فصل که مکان های خوش آب و هوا و سرسبزی را ایجاد کرده است.
اگه می خواین برین سفر و دنبال جاذبه های گردشگری ایران هستید و دوست دارید از تعطیلات خودتون بهترین استفاده رو کنید حتما قبل سفر این مکانهای  گردشگری ایران را مطالعه کنید. ( البته سفر و گردشگری بعد از ویروس کرونا ایشالا) برای اشنایی با دیدنی های ایران با رنتال کار همراه باشید

photo 2021 08 11 10 48 27 300x231 - جاذبه های گردشگری ایران که حداقل یک بار باید ببینید

پرسپولیس (تخت جمشید )

شهر پارسه یا تخت جمشید بخش ها و کاخ های متعددی دارد که می توان راجب هر یک از آن سخن گفت. در بخش شمال غربی تخت جمشید ورودی بزرگ با 111 پله را وجود که به کاخ دروازه همه ملل می رسیم. پس از آنجا از حیاط آپادانا می گذریم، کاخ های آپادانا، تَچُر و هَدیش را می بینیم و راه مان را به سمت شمال شرقی ادامه می دهیم تا کاخ سه دروازه، حرمسرا یا اندرون (موزه)، دروازه نیمه تمام و استحکامات و باروها را از نظر بگذرانیم. در ادامه از تپه شرقی بالا رفته و آرامگاه های اردشیر دوم و سوم را به تماشا می نشینیم.

:نکات مهم تخت جمشید که باید بدانید

آدرس ثبت شده یونسکو
به دستور داریوش هخامنشی ساخته شده
جشن ها و مراسم های مهم در اونجا برگزار می شده
در حمله اسکندر به ایران توسط سپاه یونان سوخته شده است
از چندین کاخ ساخته شده

photo 2021 08 11 10 48 26 300x179 - جاذبه های گردشگری ایران که حداقل یک بار باید ببینید

دره ستارگان

شاهکار‌های طبیعی سرتاسر جزیره قشم را پوشانده‌اند. صخره‌های عجیب و غریب این دره باعث می‌شوند حس رفتن به مریخ را تجربه کنید.

این دره در 5 کیلومتری روستای برکه خلف واقع شده است. از نظر علمی فرسایش خاک باعث شکل‌گیری این دره شده است، اما اهالی روستا اعتقاد دارند این دره به دلیل افتادن یک ستاره روی زمین تشکیل شده است.

برای دیدن ستاره‌ها باید تا شب صبر کنید. دره ستاره‌ها بخشی از ژئوپارک قشم، تنها ژئوپارک خاور میانه است. بهترین زمان بازدید از این مکان دیدنی اواخر زمستان و اوایل بهار است.

رسیدن به بالای دره علاوه بر لذت تماشای چشم‌اندازی زیبا فرصت مناسبی برای گرفتن عکس به شما می‌دهد. برای رسیدن به این دره کافی است 25 دقیقه با ماشین به سمت جاده جنوبی حرکت کنید و پس از تماشای غار‌های خربس و ساحل طلایی به دره برسید.

:نکات مهم دره ستارگان که باید بدانید

رصد ستارگان و راه شیری در شب این دره بی نظیر است
اشکال عجیب و خاص تپه های شنی آن که این دره را به مریخ شبیه کرده است
شکل های صخره های آن
با تاریک شدن هوا، صداهایی بر اثر وزش بادهای تند و گردش هوا در لابه لای ستون ها و حفره های دره ستارگان شنیده می شود این موضوع باعث شده تا برخی از اهالی به این باور برسند که شب ها هنگام تاریکی هوا، ارواح و اجنه به این محل می آیند و رفت وآمد دارند.

photo 2021 08 11 10 48 26 2 300x179 - جاذبه های گردشگری ایران که حداقل یک بار باید ببینید

مسجد نصیرالملک

مساجد یکی از جاهای دیدنی ایران به شمار می‌روند و مساجد زیبای زیادی در سرتاسر ایران ساخته شده‌اند. اما شاید زیباترین مسجد ایران در شهر شیراز و در محله گود عربان (خیابان لطفعلی خان زند) واقع شده باشد.

مسجد نصیرالملک در نزدیکی آرامگاه شاه‌چراغ در زمان قاجار ساخته شده است. رنگ صورتی کاشی‌ها و شیشه‌ها باعث شده این مکان به مسجد صورتی معروف شود. نورآرایی و معماری چشم­نواز این مسجد فضایی عارفانه به وجود آورده است.

اگر می‌خواهید اوج هنر ایرانی را تماشا کنید کافی است ساعت 7 صبح به مسجد بروید. دیدن تصاویر این مسجد هر کسی را وسوسه می کند تا برای دیدن آن به شهر بهارنارنج ایران سفر کند. ساخت این بنا 12 سال طول کشیده است و تک‌تک صحن‌ها، ایوان‌ها، و شبستان‌های مسجد شما را مبهوت زیبایی خود خواهند کرد.

photo 2021 08 11 10 48 25 300x168 - جاذبه های گردشگری ایران که حداقل یک بار باید ببینید

شوشتر؛ پایتخت سازه‌های آبی جهان

شوشتر شهری کوچک اما تاریخی در شمال استان خوزستان است و 90 کیلومتر از اهواز فاصله دارد.

دو رودخانه کارون و دز از این شهر عبور می‌کنند و سازه‌های آبی شوشتر از جمله دیدنی های ایران هستند که در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند.

قدمت این سازه‌های آبی به دوران حکومت داریوش هخامنشی بازمی‌گردد. مردمان آن دوره مجموعه‌ای هوشمند از پل‌ها، کانال‌ها، بند‌ها و تونل‌های بزرگ را برای جهت‌دهی به آب طراحی کرده‌اند.

از جمله مکان‌‌های دیدنی این شهر می‌توان به نهر داریون، برج کلاه فرنگی، آرامگاه یعقوب لیث صفاری، منطقه حفاظت شده کرایی، پل بند لشکر، خانه مستوفی، قلعه سلاسل، پل بند شادروان، خانه معین التجار، باغ خان و مسجد جامع اشاره کرد.

راحت‌ترین راه سفر به این شهر استفاده از قطار است و بهترین زمان سفر به این منطقه اواخر زمستان و اوایل بهار است.

photo 2021 08 11 10 48 25 2 300x256 - جاذبه های گردشگری ایران که حداقل یک بار باید ببینید

جزیره هرمز

جزیره هرمز در 16 کیلومتری بندرعباس سرزمین رنگ‌ها لقب گرفته است و یکی از زیباترین و خاص‌ترین جاهای دیدنی ایران است. خاک سرخ و کوه‌هایی به رنگ زرد، سفید و قرمز شما را با منظره‌ای بی‌نظیر روبرو خواهند کرد.

لذت گشت‌و‌گذار در جزیره به تنهایی می‌تواند یک سفر خاطره‌­انگیز را برای شما رقم بزند. پس از رسیدن به بندرعباس می‌توانید با قایق‌های تندرو اسکله حقانی به جزیره هرمز برسید.

جالب‌ترین چیزی که در نگاه اول توجه شما را جلب خواهد کرد کوهی سرخ‌رنگ است که محلی‌ها خاک آن را گِلَک گذاشته‌اند. طعم غذا‌هایی که در جزیره هرمز خواهید خورد با مزه تمام غذا‌های دنیا متفاوت است. دلیل این تفاوت استفاده از ادویه‌ای به نام سوراغ است که از همین خاک سرخ تهیه شده است.

این جزیره به دلیل خاک‌های رنگی خود بهشت زمین‌شناسان نام گرفته است. لحظه رویارویی شما با خاک های رنگارنگ جزیره و آب آبی خلیج همیشه فارس زیبایی وصف‌ناپذیری را به ارمغان می‌آورد.

این جزیره در برهه‌ای از تاریخ توسط پرتغالی‌ها اشغال شد که نتیجه این اشغال احداث بزرگترین دژ ایران بود. دره‌­­ی سکوت یکی از مناطق دیدنی این جزیره است که اگر دست خود را چند دقیقه در آب آن قرار دهید روی دستتان لایه ای از بلور نمکی شکل می‌گیرد.

قدم زدن در نیمه دوم سال در ساحلی اسرارآمیز و دیدن طلوع و غروب خورشید در کنار طیف‌های رنگی بی‌نظیر، جزیره هرمز را به یکی از زیباترین جزایر جهان تبدیل کرده است. از جمله دیدنی‌های هرمز می‌توان به دره رنگین‌کمان، دره مجسمه‌ها، موزه دکتر احمد نادعلیان، و فرش هرمز اشاره کرد.

 

به این سایت سر بزنید :

  • شما در خوابگاه یار میتوانید بهترین خوابگاه ها رو در سراسر ایران با شرایط محیطی و شغلی مختلف مشاهده کنید و با توجه به شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

 

photo 2021 08 11 10 48 24 300x230 - جاذبه های گردشگری ایران که حداقل یک بار باید ببینید

دریاچه مهارلو

عجیب ترین جاذبه توریستی شیراز دریاچه نمک مهارلو است.

نکته شگفت‌انگیز این دریاچه رنگ صورتی آن است. این دریاچه در اواسط تابستان رنگی سرخ به خود می‌گیرد زیرا میزان بالای تبخیر و غلظت نمک باعث تشکیل جلبک‌هایی می‌شود که شما را با یک دریاچه صورتی رنگ مواجه می‌کند.

ترکیب رنگ سفید نمک و رنگ سرخ دریاچه یک هارمونی جادویی برای گردشگران داخلی و خارجی پدید آورده است. این دریاچه پناهگاهی ایمن برای پرندگان و به ویژه فلامینگوها است.

دریاچه مهارلو در 57 کیلومتری جاده شیراز به فسا و در نزدیکی روستایی با همین نام قرار دارد. پس از بازدید از دریاچه می‌توانید به باغ‌های مملو از درختان بادام، انجیر و انار روستای مهارلو نیز سر بزنید.

بهترین زمان سفر به این دریاچه از اواسط پاییز تا اواسط اردیبهشت است زیرا با شروع بارش‌ها عمق آب دریاچه به 1 الی 3 متر می‌رسد.

photo 2021 08 11 10 48 24 2 300x152 - جاذبه های گردشگری ایران که حداقل یک بار باید ببینید

چُغازَنبیل

در سفر به جزیره قشم می توانید با یم مکان جذاب و عجیبی به نام دره ستارگان دیدن کنید. این دره یکی از شاهکارهای کم نظیر طبیعت است. اهالی که اطراف این دره زندگی می کنند عقیده دارند که اهالى جزیره عقیده دارند که در زمان های قدیم ستاره اى از آسمان به قلب جزیره افتاده و اشکال عجیبى را از خاک و سنگ و ماسه پدید آورده است.

:نکات مهم چغازنبیل که باید بدانید

جزو اولین عبادتگاههای زیگورت در دنیا
جزو آثاری است که ثبت یونسکو شده است
در دوران عیلامی ساخته شده است
نخستین بنای مذهبی در ایران است
یک بنای چند طبقه پلکانی است که بر اثر مرور زمان و دلایل مختلف تخریب شده و در حال حاضر 2 و نیم طبقه آن باقی مانده است.

photo 2021 08 11 10 48 23 300x219 - جاذبه های گردشگری ایران که حداقل یک بار باید ببینید

دریاچه گنج

شرایط اقتصادی کنونی باعث شده همه به دنبال گنج باشند. دریاچه گنج یا دریاچه تخت سلیمان در 45 کیلومتری شهر تکاب استان آذربایجان شرقی قرار گرفته است.

بومیان عقیده دارند این دریاچه با کوبیده شدن عصای حضرت سلیمان پدید آمده و در گذشته گنج‌های بی‌شماری در این منطقه پنهان شده است.

چشمه جوشان این دریاچه 112 متر عمق دارد که باعث شده آب آن 40 درجه سانتی­گراد حرارت داشته باشد. مجموعه تخت سلیمان در میان ‌ای سرسبز و خوش‌آب‌و‌هوا واقع شده است و بازدید از آن رایگان است.

این مجموعه تاریخی کهن دارد و به باور بسیاری از مردم محل تولد زرتشت بوده است. شاید باور آن سخت باشد اما حتی اروپایی‌ها نیز برای پیدا کردن گنج چندین مرتبه به اعماق دریاچه رفته‌اند اما عمق زیاد و رسوبات مانع پیشرفت کاوشگران شده‌اند.

شنا در این دریاچه ممنوع است اما شاید روزی گنجینه‌های تاریخی ایران در این ناحیه کشف شوند.

photo 2021 08 11 10 48 23 4 300x228 - جاذبه های گردشگری ایران که حداقل یک بار باید ببینید

تالاب انزلی

تالاب انزلی یکی از زیباترین تالاب های موجود در ایران است که بازدید از آن شما را به وجد خواهد اورد. این تالاب دارای آب شیرین بوده و در جنوب بندر انزلی قرار دارد. قدمت 15 هزار ساله این تالاب هر گردشگری را وادار به بازدید از این مکان زیبا می کند.
تنوع زیستی، نیلوفرهای آبی، نیزارها و لاله‌های دریایی، چشم‌اندازی شگفت‌انگیز بخشی از ویژگی های منحصر به فرد تالاب انزلی است. قایقرانی، ماهیگیری و پرنده نگری از محبوب‌ترین تفریحاتی هستند که می‌توانید در این منطقه تجربه کنید.

photo 2021 08 11 10 48 23 3 300x177 - جاذبه های گردشگری ایران که حداقل یک بار باید ببینید

کاریز کیش

کاریز کیش یک شهر زیرزمینی با معماری تاریخی و یکی از خیره‌کننده‌ترین جاهای دیدنی ایران است. این کاریز در قلب تنها جزیره مرجانی دنیا قرار دارد. صدف‌ها و مرجان‌هایی با قدمت چند هزار ساله سقف شهر را پوشانده‌اند. تنها مسجد مرجانی جهان نیز با سقفی پر از سنگواره و فسیل دریایی در این شهر زیرزمینی ساخته شده است.

در سفر به این مکان دیدنی بازدید از موزه خلیج فارس، پایاب کهن قنات، چاه‌های کاریز، عکاس‌خانه و تصفیه‌خانه طبیعی آب را فراموش نکنید.

خاک این کاریز خواص درمانی داشته و در گِل‌درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هوای قنات همیشه خنک است و در طول سال تغییری نمی‌کند. پس فرقی ندارد که در کدام فصل به کیش سفر می‌کنید، کاریز کیش همیشه یکی از جاهای دیدنی ایران است. پس از سرمایه گذاری‌های انجام شده جهت مرمت و بازسازی، حالا می­‌توان این کاریز را یک جاذبه توریستی بین‌المللی نامید.

photo 2021 08 11 10 48 23 2 300x212 - جاذبه های گردشگری ایران که حداقل یک بار باید ببینید

بیستون و طاق بستان

کرمانشاه 3000 اثر تاریخی دارد که 716 مورد از آنها جزو آثار ملی به ثبت ‌رسیده‌اند. در این میان یک اثر منحصربفرد به ثبت جهانی رسیده است. این مکان دیدنی بیستون نام دارد که در 30 کیلومتری شمال شرقی شهر کرمانشاه واقع شده است. قرارگیری این جای دیدنی در مسیر جاده ابریشم باعث شده تا توجه پادشاهان زیادی به آن جلب شود. بیستون با زیبایی چشم‌گیر خود، سنگ‌نوشته‌ها و کتیبه‌های باستانی زیادی دارد که شما را میخکوب خواهند کرد. تاریخ‌نگاران زیادی وصف این شهر باستانی و حجاری‌های بیستون و طاق بستان را در کتاب‌های خود ذکر کرده‌اند.

سنگ‌نوشته داریوش کبیر نقش برجسته او و اهورا مزدا را در خود جای داده است. تندیس هرکول، اسطوره یونان باستان، از دیگر نقوش بیستون به شمار می‌رود. دیواره فرهاد کوه‌تراش عاشقانه‌ای است در دل سنگ که نگاه عشاق امروزی را به خود می‌دوزد. برجسته‌ترین اثری که می‌توان در طاق بستان تماشا کرد تصویر آخرین پادشاه ساسانی است. کتیبه شکارگاه گراز، تاج‌گذاری خسرو پرویز و اردشیر دوم نیز در دل کوه کنده‌کاری شده‌اند. آب‌و‌هوای ییلاقی طاق بستان تفرجگاهی خوش‌آب‌و‌هوا برای بازدید عموم و به راه انداختن بساط پیک‌نیک و کباب دنده فراهم کرده است.

 

Rental car iran

رنتال کار بهترین و با کیفیت ترین اتومبیل ها را در اختیار شما قرار می دهد. با توجه به شرایطتون می توانید برای انتخاب اتومبیل مورد نظر خود (با راننده یا راننده) به سایت rentalcariran مراجعه کنید.

WWW.RENTALCARIRAN.COM

پست های مرتبط:

قوانین کیش، قوانین عجیب و غریبی که بهتر از قبل از سفر به جزیره با آن آشنا شوید 

قشم بهترین جاذبه گردشگری ایران در فصل زمستان

 

 




:: برچسب‌ها: اجاره_خودرو،rental_car،خودرو،ماشین،اجاره،ماشین_عروس،انواع_خودرو،ماشین_ها،ماشین_های_ایرانی،rent_a_car_in_iran،iran_car،car ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: